Cu stakeholders in antreprenoriatul social? Sau mai bine, fara?

Cu siguranta, raspunsul mai bun este – cu stakeholders aproape de tine, mai ales cand esti o organizatie ce isi cauta drumul spre sustenabilitate (ONG, cooperativa, intreprindere sociale etc.).

Ce este stakeholderul? Poate fi un partener, poate fi o parte interesata, poate fi un suporter, un sprijinitor…

Unde-i gasim pe cei (mai) potriviti? Ii cautam atat in interiorul organizatiei, dar si in afara ei.

– propriul personal, managerii de program, voluntari

– membri board-ului

– beneficiarii programelor (clienti, participanti etc.)

– cercetatori, evaluatori, consultanti

– donori, sponsori, organizatii colaboratoare/partenere

– grupuri si lideri comunitari

– grupuri de advocacy si lobby

– agentii guvernamentale

– asociatii profesionale, media etc.

Odata identificati, ar trebui sa facem un pas inapoi si sa ne raspundem critic, cat se poate de obiectiv la intrebari, de genul:

a) reprezinta aceste parti un mix intresant de perspective, roluri, experiente, “putinte” vis a vis de programul sau initiativa noastra?

b) Reflecta ei diversitatea – din punct de vedere a diverse criterii (varsta, rasa, status, educatie, alte caracteristici)?

c) Sunt si alte persoane/organizatii pe care nu le-am identificat inca si ne-ar fi de folos?

d) Cine are cel mai mare interes in dezvoltarea programului/initiativei?

Daca ati reusit sa faceti lista si sa faceti si pasul evaluativ inapoi, rezultatul ar trebui sa va ajute in tot ceea ce faceti …

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *